Seguimos mejorando nuestro speaking y nivel de inglés con los talleres y los auxiliares de conversación

Desde que comenzamos ‘Keep in Teach’, nuestro ‘cole en casa’, nuestros profesores se han esmerado porque sigamos aprendiendo, también inglés. Muchos nos vamos a presentar este año a un examen oficial de Cambridge. Otros lo harán el año que viene. Sea cuando sea, tanto los profesores de taller de inglés, como los nativos, han diseñado clases diarias para que nos sigamos preparando cada uno en nuestro nivel (PET, FCE, CAE…).

Además, cada semana tenemos speaking con los auxiliares. Nos conectamos a través de ‘Meet’ y practicamos durante 20 minutos esta parte del examen con un nativo. Lo pasamos muy bien y así seguimos practicando nuestra pronunciación, entonación, vocabulario….hablado.

Uno de nuestros profesores es don Alphonzo al que hemos entrevistado para que nos cuente su experiencia de estas clases de conversación a distancia. Esto es lo que nos ha dicho:

«It has been two weeks now that our school has shifted to online teaching.  I didn’t know what to expect at first, but thankfully the students have adapted well having used technology everyday in their classes. As a native English language assistant at the school, I meet students for about 15-20 minutes in both primary and secondary levels online for about 3 hours a day. During this time we practice speaking English & talk about their experiences at home, what their thoughts are, and make sure they feel supported by the school. I like to check in with each student to see how they’re doing with their classwork, but also what other activities they’re doing to enjoy their time at home.  The students are eager to speak in English and enjoy being able to talk with other classmates as well.  I don’t think anyone could have anticipated this would happen, but day by day teachers and students are learning to navigate this new world of online teaching together.  I can see it everyday in my interactions with students and I feel this experience will find a way to bring the school and families even closer.»